Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

  

I. POUŽITÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK A IDENTIFIKACE PRODÁVAJÍCIHO

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen “Podmínky”) se v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) použijí na každou kupní smlouvu („Smlouva“), na základě které

Marcela Šťastná

se sídlem podnikání Ratibořice 45, Jaroměřice nad Rokytnou, 675 51,

IČO 04250036

e-mail: info@loveshanti.cz,

telefonní číslo +420 732 668 991 

(dále jen „Prodávající”)

prodává Zboží, případně poskytuje služby fyzické nebo právnické osobě (dále jen „Kupující“),

a která je uzavřena prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.loveshanti.cz.

  1. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy.
  2. Pokud některá část Podmínek odporuje sjednanému textu Smlouvy, má Smlouva před Podmínkami přednost.

 II. ZBOŽÍ

  1. Zboží je ve smyslu těchto Podmínek vše, co lze zakoupit na E-shopu, včetně případně souvisejících služeb.
  2. Popis vlastností minerálních kamenů a výrobků z nich, které se netýkají jeho chemických a fyzikálních vlastností, je uveden na základě neověřených a vědecky nepodložených, obecně šířených informací o tradičním lidovém využití kamene. Informace o zboží byly převzaty z literatury běžně dostupné, například z knihy „Juda Hallová: Kameny od A do Z“ nebo „Cassandra Easonová: Léčivá síla minerálů“. Informace o působení či účincích nejsou vědecky ani klinicky ověřené.  
  3. Zboží nepředstavuje léčivý přípravek ani lék ve smyslu právních předpisů.
  4. Minerální kameny a předměty z nich vyrobené jsou většinou ruční práce a mírné odchylky v rozměrech, barevnosti a zpracování jsou běžné. Stejně tak krystalizace, prasklinky apod. Jedná se o přírodní jev. Fotografie zboží jsou ilustračního charakteru. Pokud jde o konkrétní produkt z fotografie, najdete tuto informaci v popisu zboží.

 

III. UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. K uzavření Smlouvy je třeba, aby Kupující v rámci E-shopu vytvořil návrh Smlouvy (dále jen „Objednávka“), ve kterém uvede Zboží, které chce koupit, a všechny další údaje vyžadované E-shopem.
  2. Zboží, které má být předmětem kupní smlouvy, vloží Kupující do košíku. Kupující je dále povinen uvést všechny informace správně a pravdivě, včetně svých kontaktních a identifikačních údajů, především za účelem uzavření náležité Smlouvy a doručení Zboží.
  3. Smlouva se uzavírá v českém jazyce, na dálku prostřednictvím webového rozhraní E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků (telefonování, použití internetu) si hradí každá smluvní strana ze svého. Odesláním Objednávky Kupující souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku a projevuje vůli uzavřít Smlouvu.
  4. Potvrzením Objednávky ze strany Prodávající dochází k uzavření Smlouvy. Podmínky ve znění účinném ke dni uzavření Smlouvy tvoří její nedílnou součást.
  5. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Smlouvy bude uvedena zjevně chybná kupní cena, není Prodávající povinna Zboží za tuto cenu dodat ani v případě, že již byla potvrzena Objednávka, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. Nelze totiž vyloučit chyby nebo hackerské útoky v E-shopu. Za zjevnou chybu se považuje také například situace, kdy chybí či přebývá cifra.
  6. V případě, že má Kupující zřízen Uživatelský účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím.
  7. Je-li umožněn na nákup Zboží se slevou, je nutné v rámci návrhu Smlouvy vyplnit údaje o slevě do předem určeného pole.

 IV. UŽIVATELSKÝ ÚČET

  1. Uživatelský účet je virtuální účet zřízený v rámci E-shopu, který umožňuje uchování zadaných údajů, uchovávání historie objednaného Zboží a opakované vytváření Objednávek.
  2. Zřízení Uživatelského účtu je dobrovolné.
  3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde ke  zneužití přístupových údajů k Uživatelskému účtu z důvodů, které nejsou na straně Prodávající, nemůže Prodávající nést jakoukoli odpovědnost.
  4. Při zřizování Uživatelského účtu (registraci) je Kupující povinen uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
  5. Uživatelský účet může být zrušen ze strany Prodávající, zejména v případě, když nebyl více než 1 rok nevyužit, anebo v případě, že došlo ze strany Kupujícího k porušení povinností dle Smlouvy nebo Podmínek.
  6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
  7. Všechny informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která jsou k nalezení zde: https://www.loveshanti.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/

 V. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Kupní cena sestává z ceny zboží a ceny za dopravu, resp. zabalení, zaslání a doručení zboží (dopravné).
  2. Kupní cena je vždy uvedena v E-shopu a Objednávce. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a cenou uvedenou v Objednávce platí cena uvedená v Objednávce. V Objednávce je též uvedeno dopravné, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
  3. Kupní cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
  4. Kupní cena je splatná po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu kupní ceny lze provést způsoby uvedenými v E-shopu:
    1. Bankovním převodem. V tom případě je kupní cena splatná do 7 dní od doručení platebních instrukcí.
    2. Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay (MasterCard, VISA). V případě platby kartou online je kupní cena splatná do 5 dní.
    3. Dobírkou za příplatek 30,- Kč, pokud není uvedeno u Zboží jinak. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží.
    4. Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v provozovně Prodávající. V případě platby hotově při osobním odběru je kupní cena splatná ihned (při převzetí zboží).
  5. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení kupní ceny a bude zaslána e-mailem a eventuálně bude faktura fyzicky předána přiložena ke Zboží.
  6. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Kupujícího okamžikem zaplacení kupní ceny.

 VI. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

  1. Zboží bude doručeno dle volby Kupujícího učiněné v rámci E-shopu. Zboží se doručuje pouze na území České republiky, ledaže E-shop nabízí i jiné možnosti.
  2. Doba odeslání Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení je 1 – 5 dní nebo bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená v E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
  3. Po převzetí Zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu. Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávající. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a/nebo otevření zásilky, není Kupující povinen Zboží od dopravce převzít.
  4. Nejde-li o případ uvedený v předchozí větě, neznamená nepřevzetí Zboží zrušení Smlouvy. Nepřevezme-li Kupující Zboží, má Prodávající možnost od Smlouvy odstoupit.
  5. Pokud je z důvodů na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Kupující povinen nahradit náklady s tímto opakovaným doručením spojené.
  6. Nebezpeční škody na Zboží přechází na Kupujícího okamžikem jeho převzetí nebo nejpozději v okamžiku, kdy je Kupující převzít měl.
  7. V případě, že u Zboží nebylo v E-shopu uvedeno, že je skladem, zavazuje se Prodávající informovat Kupujícího o:
    1. předpokládané době dodání Zboží;
    2. mimořádném výpadku Zboží, přičemž sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informaci o tom, že nebude možné Zboží dodat;
    3. prodlení s dodáním Zboží od dodavatele/výrobce, přičemž sdělí novou předpokládanou dobu dodání.
  8. V případě, že Prodávající nebude schopen Zboží dodat ani do 30 dnů od doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsou smluvní strany oprávněny od Smlouvy odstoupit.

 

VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Práva a povinnosti z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
  2. V případě, že bude mít Zboží vadu, je Kupující oprávněn vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresy uvedené v článku I. Podmínek. Pro reklamaci lze využít vzorový formulář, který je uveden jakožto Příloha č. 1 těchto Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění musí Kupující popsat vadu Zboží nebo její projevy, uvést, jaké právo uplatňuje, případně jak chce vadu řešit.
  3. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má Kupující následující práva:
    1. na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
    2. na odstranění vady opravou Zboží;
    3. na přiměřenou slevu z kupní ceny;
    4. na odstoupení od Smlouvy.

V případě, že Kupující zvolí práva uvedená v písm. a) nebo b) výše a vadu Zboží Prodávající v přiměřené lhůtě neodstraní, Vám sdělí, že tímto způsobem vadu nelze odstranit, má Kupující práva dle bodů c) a d), i když je v rámci reklamace původně neuplatnil.

  1. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má Kupující následující práva:
    1. na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
    2. na odstranění vady opravou Zboží;
    3. na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Pokud však vadu Prodávající neodstraní včas nebo odmítne vadu odstranit, vzniká Kupujícímu právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit může Kupující také v případě, kdy nelze Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.

  1. V případě podstatného i nepodstatného porušení Smlouvy nemůže Kupující odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit Zboží ve stavu, v jakém je obdržel. To nicméně neplatí v následujících případech:
    1. došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
    2. bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
    3. nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním nebo opomenutím Kupujícího,
    4. došlo-li ze strany Kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností Kupujícího vrátit tu část Zboží, kterou vrátit lze, a v takovém případě mu bude vrácena jen odpovídající část kupní ceny.
  2. Reklamaci vyřídí Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě smluvních stran prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, může Kupující odstoupit od Smlouvy.
  3. O způsobu vyřízení reklamace Prodávající bude Kupujícího informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů, které nicméně musí prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Kupující povinen původní Zboží vrátit.
  4. V případě, že je Kupující v právním postavení podnikatele, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při náležité péči i zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
  5. V případě, že je Kupující v právním postavení spotřebitele, je oprávněn uplatit práva z vadného plnění ohledně spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
  6. Ustanovení týkající se práv z vadného plnění se nepoužijí:
    1. u Zboží, které je prodávané za nižší kupní cenu, na vadu, pro kterou byla nižší kupní cena ujednána;
    2. na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
    3. na použité Zboží, pokud jde o vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží při převzetí;
    4. v situacích, kdy to vyplývá z povahy Zboží.

 

VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi smluvními stranami, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
  2. V případě, že je Kupující v právní pozici spotřebitele (kupuje Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti), má Kupující na základě ustanovení §1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že předmětem Smlouvy je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží. Od Smlouvy lze odstoupit písemně i elektronicky (zasláním e-mailu nebo dopisu na adresu Prodávající uvedenou v článku I. Podmínek). Pro odstoupení lze využít vzorový formulář poskytovaný uvedený v Příloze č. 2. těchto Podmínek.
  3. Ani spotřebitel však nemůže od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
    1. Zboží, jehož kupní cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli. Prodávající a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
    2. Zboží, které bylo upraveno podle výslovného přání Kupujícího nebo pro Kupujícího;
    3. Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
    4. Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
    5. dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
    6. dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Prodávající sdělil, že Kupující nemá v tom případě právo na odstoupení od Smlouvy.
  4. V případě odstoupení od Smlouvy bude Kupujícímu kupní cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet označený v náležitém odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží Kupující vrátí. Zboží je Kupující povinen vrátit čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
  5. V případě odstoupení od Smlouvy je Kupující povinen Zboží zaslat Prodávající do 14 dnů od odstoupení, přičemž Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží. Prodávající. Dopravné se na základě uplatnění Kupujícího vrací pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží. V případě odstoupení z důvodu porušení Smlouvy ze strany Prodávající hradí Prodávající i náklady spojené s navrácením zboží, ovšem opět pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží.
  6. Pokud jde o vypořádání smluvního vztahu po odstoupení, Kupující odpovídá za škodu, pokud bude Zboží poškozeno v důsledku jeho nevhodného nakládání se Zbožím s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu je Prodávající oprávněna vyúčtovat po jeho vrácení. Splatnost vyúčtované částky je 14 dnů od doručení penalizační faktury a/nebo výzvy. V případě, že dosud nedošlo k vrácení kupní ceny, je Prodávající oprávněn svou pohledávku z titulu náhrady nákladů nebo náhrady škody započíst proti pohledávce Kupujícího na vrácení kupní ceny.
  7. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než dodá Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží). Prodávající je taktéž oprávněna od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce nesprávné informace.
  8. Prodávající je oprávněna od Smlouvy odstoupit v případě, že Kupujícím je podnikatel, a to kdykoli, i bez udání důvodu.
  9. Pokud Kupující nevyzvedne zásilku a zásilka bude Prodávajícímu vrácena zpět, je Kupující povinen hradit veškeré náklady spojené s dopravou na odeslání a vrácení.

 IX. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

  1. Kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku se neuplatní.
  2. Vyřizování stížností spotřebitelů je zajišťováno na dálku prostřednictvím elektronické adresy info@loveshanti.cz.
  3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
  4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 XZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Smluvní vztah se vždy řídí právem České republiky, přičemž se vylučuje odkaz na jiné než české právo.
  2. Veškerá korespondence se doručuje elektronickou poštou, případně prostřednictvím Uživatelského účtu. E-mailová adresa prodávající je výše u jejích identifikačních údajů.
  3. Prodávající je oprávněna změnit či doplnit tyto Podmínky; tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
  4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, májí smluvní strany právo od Smlouvy odstoupit.
  5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
  6. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 20. 3. 2024.

 


 

PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

 

Adresát:                

Marcela Šťastná, Ratibořice 45, 675 51 Jaroměřice n. Rokytnou

 

Uplatnění reklamace

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Zboží, které je reklamováno:

 

Popis vad Zboží:

 

Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:

 

Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.

 

Datum:

Podpis:  

 


PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (pro spotřebitele)

 

Adresát:    

Marcela Šťastná, Ratibořice 45, 675 51 Jaroměřice n. Rokytnou

 

Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

 

Datum uzavření Smlouvy:

 

Jméno a příjmení:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:

 

Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

 

 

 

Datum:

Podpis: